lördag 22 maj 2010

Låt mig presentera Milton & Moltas


Mina fantastiskt fina bostonterriers. Milton är tre år i september och har varit hos oss sedan han var 7 månader. Moltas hämtade vi för två månader sedan och han är fyra månader på tisdag den 26 maj. Milton är morbror till Moltas och båda kommer från Lillfjällets kennel i Östersund.

Boston är en väldigt trevlig ras. Utpräglad sällskapshund. Vare sig vakt- eller jaktinstinkt. Dessutom skäller de nästan aldrig. Undantaget för våra hundar är när det ringer på dörren. Då kan det komma några skall men det är ju helt i sin ordning. Jag är en oerfaren hundägare som aldrig haft en egen hund förr. Men jag måste nog konstatera att relationen med en hund ligger på en helt annan frekvens än den relation man har med människor. Nästan som "radio Luxemburg" en gång när jag var ung...

Milton och Moltas har helt olika personligheter. Milton är lugn och håller sig på sin kant. Han är noga med sin värdighet och låter sig inte kramas och gosas med i onödan. Moltas är precis tvärtom och alldeles omedelbar. Tusen pussar direkt när man vaknar...Det är roligt att de är olika och de kompletterar varandra bra. Dessutom börjar de nu efter två månader att hitta rangordningen i flocken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar