lördag 12 mars 2011

Björn - Farmor ser framtiden i dina ögon

För två år fanns du inte..Nu börjar du bli stor kille och du tittar farmor rakt in i ögonen och visar tydligt vad du vill och inte vill. Det är otroligt vilken utveckling. Jag kan inte låta bli att förundras över det fantastiska som livet gett mig. Idag satt jag i vårsolen på balkongen en stund och tänkte på dig och det liv du ska leva. År 2070 så där går du i pension. Hur ser världen ut då? Vilken verklighet ska du möta ? Jag tror inte jag i min vildaste fantasi kan förstå hur ditt liv ska bli. Har jag tur får jag vara med i 25-30 år. Då är du en vuxen man och förhoppningsvis har du haft möjlighet att skapa dig ett eget liv. Jag tänker att jag så gärna vill vara med och se hur det går. Jag vill vara där för dig så länge jag kan. Jag vill sitta i min fåtölj på Knipphammartorpet som en klok gammal gumma och ge underfundiga svar på dina funderingar. Björn.. Jag ser framtiden i dina ögon och har den största tilltron till att du kommer att bidra till att världen blir en bra plats att leva i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar